14 Eylül 2010 Salı

Audi Q5

Bu satırlarda çoğu zaman dem vurduğumuz gibi SUV tabir edilen araçlara artık arazi aracı gözüyle bakanların sayısı azaldı. Neden diyecekseniz, yeni nesil SUV’lar daha çok şehir içinde kullanılmak üzere üretiliyor da o yüzden. Elbette istisnalar var ama onların alıcısı da zaten bunun bilincinde olarak satın alıyor. Son dönemde özellikle kompakt SUV sınıfında yaşanan patlama bu araçlara gösterilen talebin bir sonucu. Son testlerimizin çoğunu bu araçların oluşturması bunun en büyük ispatı. Bu testimizin konuğu da yine aynı sınıftan ama onun önemli bir farkı var; o bir Audi. Evet, Q7 ile SUV sınıfına adım atan Alman üretici, premium kompakt sınıfa Q5 ile hızlı bir giriş yaptı…




Q7’NİN KÜÇÜK KARDEŞİ


Eğer Q7’yi çok beğeniyorsanız fiyatı pahalı geliyorsa ve yine de konfor ile lüksün birleşiminden oluşan bir premium kompakt SUV istiyorsanız doğru adrestesiniz.

Q5’i gördüğünüz ilk anda iki şey aklınıza geliyor; ilki Q7’ye çok benzediği, ikincisi de onu araziye sokmanın hiç de gerekli olmadığı… 4630 mmuzunluğa, 1880 mmgenişliğe ve 1650 mmyüksekliğe sahip olan Q5, her ne kadar küçük bir Q7’yi andırsa da birçok rakibine göre daha büyük ölçüleriyle dikkat çekiyor. Yüksekliğinin biraz düşük olması ise ona bir nebze olsun farklılık katmış, özellikle bazı açılardan Audi’nin sportif hatcback modeli A3’ü bile anımsatıyor diyebiliriz. Hem tasarımındaki zarafet hem de Audi’nin bilinen şıklığı bu aracın şehirde çok daha fazla iş yapacağınıanlatıyor zaten.LED’li farlar, derin motor kaputu çizgileri ve kaslı çamurlukları ile ön taraftan oldukça sportif görünen Q5, profilde devam eden sıkı görünümü arka lamba grubundaki LED’lerle şık bir şekilde tamamlıyor. Tampona kadar inen bagaj kapağı ve eğimli tasarım aracın arkasının çok sert görünmesinden ziyade Q5’e sportif ve şık bir otomobil havası veriyor.

İÇ MEKÂNDA AUDİ KARAKTERİ
İç mekâna geldiğimizde tipik bir Audi ile karşı karşıya olduğumuzu hemen anlıyoruz. Birçok düğmenin olduğu orta konsol ve direksiyon simidi kendimizi adeta uzay üssünde gibi hissetmemizi sağlıyor. İşçilik ve malzeme kalitesi Audi’ye yakışır şekilde yine üst düzeyde…

Üst donanımlarda sunulan geri görüş kamerasının da ilave edildiği, DVD çalar ve SD kart okuyucuları ile müzik ve diğer kontrol öğelerinin üzerinde izlendiği LCD ekran Q5’in orta konsolunun en ilgi çekici noktası olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca vites kolunun önünde Audi’lerden alışık olduğumuz joistik benzeri düğme de ergonomi ve kullanışlılık açısından oldukça isabetli bir seçim gibi duruyor. Deri koltukların şık ve sportif yapısı, test aracımızdaki renk seçimiyle gölgeleniyor ama olsun “Zevkler ve renkler tartışılmaz” diyerek bu konuyu göz ardı ediyoruz.

Önde sürücü ve yolcu için yaşam alanı oldukça yeterli, arka tarafta ise ileri geri 100 mmkaydırılabilen arka koltuklara göre yaşam alanı farklılaşıyor. Arkada oturacak kişilerden ortada olan yüksek şaft tüneli yüzünden bacaklarını nereye koyacağını şaşırabilir ama bagaj hacmi yerine daha fazla oturma alanı tercih edilip koltuklar geride konumlandırılırsa bu sorun aşılabilir. 540 litrelik bagaj ise koltuklar yatırılarak 1460 litreye çıkarılabiliyor…

MUHTEŞEM TORK, YÜKSEK GÜÇ
Audi Grubu’nun TDI motorlarının rüştünü ispatladığını artık hepimiz biliyoruz. Q5’te de bu motorlardan biri 3.0 TDI görev yapıyor. 240 HP güç üreten bu motorun torku ise tek kelimeyle muhteşem; 1500-3000 d/d’de 500 Nm..


Bu rakamlar Audi Q5’in 2 tona yakın ağırlığına rağmen oldukça çevik bir araç olmasını sağlıyor. 0-100 km/s hızlanması 6.5 saniyede alan Q5’in bir çok otomobile nal toplattığını söyleyebiliriz. Tabii bu hızlanma değerinde 7 kademeli çift kavramalı S tronic şanzımanın başarılı çalışma karakterinin de çok önemli rol oynadığını söylemeden edemeyeceğiz. Özellikle asfalta çıkıp hızlı bir şekilde ilerlemeye başladıkça vites değişimlerinin ne kadar seri olduğunu çok daha iyi anlıyoruz.

DÖRT FARKLI SÜRÜŞ KARAKTERİ
Q5 istediğiniz sürüş karakterine istediğiniz anda bürünebiliyor, hatta sizin sürüş karakterinizi öğrenip ona göre tavır bile alabiliyor. Konfor, dinamik, otomatik ve kişisel olmak üzere dört farklı sürüş modu olan Q5’te ruh halinize göre istediğiniz sürüş tarzını seçebiliyorsunuz. Fakat dinamik mod bizim en çok tercih ettiğimiz mod oldu, diğerlerinin yanında bunun eğlencesi ve aracın ana karakterine uygunluğu bizi daha fazla heyecanlandırdı anlaşılan!..

Q5’te Audi’nin sürekli dört çeker sistemi quatro görev yapıyor. Bu sistem normalde gücü 40:60 oranında ön ve arka tekerleklere aktarıyor ama değişen koşullarda gücü farklı oranlarda aktarabiliyor ve bu önde yüzde 65’e arkada da yüzde 85’e kadar çıkabiliyor. Asfaltta oldukça sportif tatlar veren Q5’in hassas direksiyon sistemi ve sert ayarlı süspansiyon sistemi bu aracı yoldan çıkarmak isteyenlere çok fazla şans vermiyor.

İş araziye gelince bizim gibi çok fazla beklentisi olmayanlar için hafif arazi koşullarında oldukça tatminkâr sonuçlar elde edildiğini rahatlıkla söyleyebiliriz. 25 derece yaklaşma, 17.5 derece uzaklaşma açısı ve 20 cmyer açıklığı ile Q5, hem bir çok engebeli arazide hem de çok derin olmayan sularda rahatlıkla ilerleyebildi. Bu kadarı da bizim için yeterliydi, daha fazlasını her zaman şehirde göstermek isteyenler de bizimle aynı fikirdedir herhalde…

56 BİN EURO’DAN BAŞLIYOR
Türkiye’de biri benzinli ikisi dizel olmak üzere üç farklı motor seçeneği ile satılan Audi Q5, 56.195 Euro’dan başlayan fiyatlarla satılıyor. Başlangıç olarak seçilen 2.0 TDI motor ve 57.096 Euro’luk 2.0 TFSI benzinli motor bile oldukça yeterli sayılabilir. Test aracımızın standart fiyatı 98.658 Euro civarında ama ilave donanımlar sebebiyle kullandığımız aracın fiyatı 132.590 Euro’yu buluyor.
Özellikle Premium sınıf araçlar kullanmaya alışkın olanlar ve bu keyiften vazgeçemeyenler için daha hesaplı bir seçenek olan Q5, sadık Audi müşterilerine cazip başlangıç fiyatıyla göz kırpıyor


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yukarıda özellikleri, incelemesi, resimleri, fiyatı veya yorumlarını okuduğunuz ürün ile ilgili sizinde değerli yorumlarınızı bekliyoruz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...