Elektrikli Tesla Roadster
Tesla Roadster’in 2008 modelleri tükendi. Türkiye’den de sipariş verilebilen otomobil sadece elektrikle çalışıp evde bile şarj ediliyor.Üretimine martta başlanan Tesla Roadster’in 2008 modelleri tükendi, 2009 yılının ise yüzde 75’i satıldı. Türkiye’den de sipariş verilebilen otomobil sadece elektrikle çalışıp evde bile şarj ediliyor.
Neredeyse tüm otomobil devleri ard arda elektrikli otomobil üreteceğini açıkladı. Ancak dev şirketler araçları 2009 yılında piyasaya sunmaya hazırlanırken satışa çoktan başlayan bir şirket var: Tesla Motors. ABD’de Silikon Vadisi’ndeki işlerini bırakıp Tesla Motors’u kuran iki girişimci hedefine ulaştı. Mart ayında üretime başlayan şirketin ürettiği tek model olan Tesla Roadster bu yıl tükendi. 2009 yılında ise toplam 1200 adet olacak üretimin 900’ünün siparişi alındı. Otomobil ABD’den sonra bu yıl Avrupa’da da satılmaya başlandı. Türkiye’de sipariş verilebilen ülkeler arasında.
Araca olan ilginin nedeni çok açık. İki kişilik üstü açılabilen bu model tamamen elektrikle çalışıyor. Üstelik şimdiye kadar denenen elektrikli araçlar kadar hantal da değil. Ferrari, Lamborghini yada Porsche ile yarışacak kadar hızlı. Tesla Roadster’daki 450 kilogramlık lityum iyon piller tam 248 beygir güç üretiyor.
0-100 3.9 saniye
Bu motor Tesla’yı sıfırdan 100 kilometre hıza sadece 3.9 saniyede çıkarıyor. Ünlü İngiliz mühendislik firması Lotus’un tasarladığı araç 210 kilometrelik maksimum hıza ulaşıyor. Daha önce 322 kilometre olarak açıklanan menzili ise yapılan değişikliklerle 365 kilometreye çıktı. Aracın yüksek performansına rağmen tükettiği elektrik, benzinli spor otomobillerle karşılaştırıldığında şaşkınlık yaratıyor. Tesla, kilometrede sadece 2.5 YKr’lik elektrik tüketiyor. Türkiye’deki akaryakıt fiyatları düşünüldüğünde bu rakam ilk anda anlaşılamıyor.
3.5 saatte şarj oluyor
Ömrü 160 bin kilometre olan bataryalar 3.5 saatte tam şarj ediliyor. 500 dolarlık opsiyonel mobil şarj kitiyle Tesla Roadster, yolda herhangi bir elektrik noktasında ya da benzincide de evdeki gibi şarj edilebiliyor. Yani cep telefonunun şarj edilebildiği her yerde aracın deposu ‘full’lenebiliyor! Otomobildeki teknoloji, yavaşladığında elektrik enerjisini bataryaya çevirerek tasarruf sağlıyor. Bu özellik şehir içinde, kırmızı ışıklarda ve trafikte işe yarıyor. Hiç egzost dumanı salmayan ve motor yağı kullanmayan otomobilde iki zamanlı vites kullanılıyor. Aracın pil ömrü bitene kadar tek masrafı fren ve lastik için yapılıyor.
Avrupa’da 99 bin avro
ABD’deki fiyatı 98 bin dolar olan iki kişilik üstü açılabilir Tesla Roadster Avrupa’da 99 bin avroya satılıyor. Araçta motor freni, ABS, çift airbag, darbe emici sistem, CD-mp3 çalar, iPod girişi, hız sabitleyici, klima ve 17 inç jantlar standartlar arasında. Ancak araca opsiyonel olarak dokunmatik ekranlı navigasyon cihazı, karbon fiber açılır tavan ve mobil şarj sistemi gibi opsiyonel özellikler de eklenebiliyor.
Avrupa’ya özel seri
Tesla Motors, otomobil için internet üzerinden sipariş topluyor. Ayrıca ABD’de bir showroom da kuruldu. Araca sipariş için ABD’de 50 bin dolar, Avrupa’da ise 50 bin avro peşinat veriliyor. Tesla Motors Avrupa’da özel seri olan Signature Edition’ı satıyor. 2009 model araçlar ilkbaharda teslim ediliyor.
Halk modeli üretilecek
Tesla Motors, önce Tesla Roadster ile masraflarını çıkarıp ardından ucuz halk otomobilleri üretmeyi planlıyor. WhiteStar kod adlı aracın 2009 yılında 2010 model yılı ile lanse edilmesi bekleniyor. 5 kapılı bir spor sedan olacak aracın 50-70 bin dolar arasında fiyatla satılması hedefleniyor.
Radikal Tweetle
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yukarıda özellikleri, incelemesi, resimleri, fiyatı veya yorumlarını okuduğunuz ürün ile ilgili sizinde değerli yorumlarınızı bekliyoruz.