Karoser, iç mekanAudi A4'ün burun ve kuyruk yapısını yeniden düzenleyen 2004 yılı makyaj operasyonu otomobilin görünümünü tazelemeye yetmişti. Kokpit üzerindeki bütün kumandalar sürüş konsantrasyonunu etkilemeden kolayca kullanılabiliyor.A4 Avant'ın büyük bagajı, ihtiyacı olanlar için otomobili başlı başına tercih nedeni yapıyor. 442 litrelik bagaj hacmini arka koltuk sırtlıklarını yatırarak 1185 litreye kadar genişletmek mümkün. Bagaj zemininin iki kademeli olması fonksiyonelliği daha da iyileştiriyor.
Motor, performans
2.0 litrelik motor, VW'nin dizel makinelerinde yıllardır uyguladığı, hatta halen kullanılan 1.9 motorda da yer alan yakıt besleme sistemi Pumpe-Düse/pompa meme ile besleniyor. Sistem, motorinin elektronik kontrollü olarak her bir silindire ayrı ve direkt püskürtülmesi prensibiyle işliyor. Her silindir için enjeksiyonun bağımsız ve miktarı kontrollü gerçekleştirilmesi, Pumpe-Düse'yi ortak yakıt yolunu kullanan rakip enjeksiyon sistemi Common Rail'den ayırıyor.A4 Avant'ta 320 Nm'lik maksimum torkun henüz 1750 d/d'de alınması ve 2500 d/d'ye kadar sürekli üretilebilmesi sürekli değişken oranlı şanzımanın diferansiyel dişlisinin 5.3:1'lik kısa oran desteğiyle atak hızlanmalar getiriyor. Her devirde optimum güç ve makul tüketim hedefleyen değişken geometrili turboyla aşırı beslenen motorda 2500 d/d'den sonra da bu ataklık azalmazken hem tork yine yüksek yüzdeyle akslara ulaşıyor hem de güç bandındaki yükselişle canlılık korunuyor. Sürüş sırasında hissedilebilen tek rahatsızlık multitronic şanzımanın vites seçimlerindeki kasılmaları oluyor. Bu da yolun eğim durumu ve talep edilen çabukluğa göre değişebiliyor.Aynı motorun VW Jetta'da çok gürültülü çalıştığını saptamıştık. Ama yalıtım özellikleri sayesinde aynı durumu tıpkı Passat'ta olduğu gibi A4'te de gözlemlemedik. Tabii bu söylediğimiz sakin kullanım şartlarında geçerli… Hırçın kullanımda motorun üst devirlerde dizel sesini kabine kadar yansıttığı görülüyor.
Kullanım, konfor
A4'ün sportif süspansiyon sertliğini station wagon kardeşinde de görmek mümkün. Sürüş keyfini törpüleyen dalma, esneme ya da salınımlar yaşatmayan süspansiyon virajlarda da yüksek hakimiyet hissi veriyor. Otomobilin ön çamurluklarında görülen quattro çıkartmalarına aldanmamak gerek; onlar sistemin 25. yıldönümü kutlamaları dahilinde kendilerine yer bulmuş, test otomobilimiz önden çekişliydi. Yüksek torkla baş gösteren patinaj eğilimi ESP'ye entegre çekiş kontrol sistemiyle dizginlenmiş. ESP'nin virajlardaki stabiliteye katkısını görebilmek için tozlu ya da ıslak yüzeyde riskli sürüş deneyimi gerekiyor. Bunun dışında makul sürüşlerde bu otomobilin dengesini bozmak kolay değil. Bu hakimiyet hissinde otomobilin direksiyonun sisteminin keskinliği de pay sahibi.
Sonuç
Yeni 2.0 litre 140 HP'lik TDI motorla donatılan prestijli otomobil tümü kabin ve sürüş avantajlarına yüksek torkla gelen etkileyici çekiş ve buna karşılık düşük yakıt tüketimi artıları da ekledi.
Baz donanım
ABS+EBD, ESP, sürücü, yolcu, yan ve perde havayastıkları, otomatik klima, elektro krom iç ayna, yağmur ve far sensörü, radyo-CD çalar, alarm, immobilizer, uzaktan kumandalı merkezi kilit, ilk yardım çantası, reflektör, ısıtmalı aynalar ve su püskürtücüleri, önde aktif kafalıklar, yükseklik ve derinlik ayarlı deri kaplı direksiyon simidi, elektrik kumandalı camlar, elektrik kumandalı aynalar, sis farları, yükseklik ayarlı ön koltuklar, arka kol dayanağı, bardaklık, velur paspaslar, bagaj muhafaza örtüsü, bagajda çift yükleme tabanı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yukarıda özellikleri, incelemesi, resimleri, fiyatı veya yorumlarını okuduğunuz ürün ile ilgili sizinde değerli yorumlarınızı bekliyoruz.