14 Eylül 2010 Salı

Fiat Grande Punto

Aracımın en beğendiğim özelliği kesinlikle motoru. Gerek yakıt tüketimi gerekse performansı 1.3 bir motor için beklenmedik derecede iyi. Şu an kilometrede 166 kuruş yakıyorum (1 lt eurodizel = 3.09 lira) 200nm Torku sayesinde özellikle yokuşları kesilmeden ve vites düşürmeden aşabilirsiniz. Son sürati de 195'e kadar gördüm diyebilirim. 75 beygir olmasına rağmen bu hızlara da ulaşabiliyor. Motorun diğer dizellere göre oldukça sessiz çalışması ise şaşırtıcı bulduğum bir özellik. Bu motorun GP dışında pekçok marka ve modelde de kullanılıyor olması ne kadar iyi olduğunun bir kanıtı. Örneğin, Opel Corsa, Astra, Fiat 500, fiorino vb. Punto'nun şasis de pekçok arabaya hayat vermiştir. Fiat Linea, Opel Corsa, Alfa Romeo Mito vb. Yol tutuşu sert süspansyon sayesinde oldukça başarılı. Lastikleriniz yeniyse elfreni çekerek dahi kolay kolay kaydıramazsınız bu aracı, yapışır kalır asfalta. Minimalist dış ve sofistike iç tasarımı da beni ilk başta en çok etkileyen özelliği olmuştu. Oturma pozisyonu teleskopik direksyon simidi ve yükseklik ayarlı koltuk sayesinde en rahat edebileceğiniz şekilde ayarlanabilmekte Donanim seviyesi olarak dynamic seçerek sanırım en iyi seçimi yaptım. Çünkü çift taraflı elektronik klima sayesinde iç ısıyı dert etmiyorsunuz. Elektrikli ve ısıtmalı yan aynalar en çok kullandığım özelliklerden. Deri direksyon ve vites topuzu da her kullanımda iyi hissettiriyor. Sis farları da hem görünüm olarak hem de güvenlik açısından vaz geçmek istemediğim bir özellikti. Araç bilgisayarında ise yakıt tüketimi en çok kullandığım veri. Dikkatli kullanırsanız inanılmaz düşük tüketim rakamlarına ulaşabilirsiniz. Follow me home özelliğini de hiç kullanacağım aklıma gelmezdi ama hemen hemen her akşam kullanıyorum. Servisini de çok ilgili ve başarılı buluyorum. Fiat'ı iflasın eşiğinden alan araba olması bu arabanın neden bu kadar iyi olduğunun kanıtıdır.
Yaşanan Problemler
İşçilik ve malzeme kalitesi daha iyi olabilirdi. Çok sıcaklarda kötü bir plastik kokusu alabiliyorsunuz. Arka kapılar sıcakta dışardan zor açılıyor. Sebebiyse kapı mekanizmasında kullanılan malzemenin sıcakta uzaması. Sert süspansyon konforu olumsuz etkileyebiliyor. Bozuk yollarda sürekli bir zıplama hali olabiliyor. Yumuşak bir lastik kullanarak bu sorunu aşabilirsiniz. Servisini çok başarılı bulsam da bakım ücretlerini özellikle de her 20bin de bir olanı oldukça yüksek buluyorum. 60k bakımda 700 lira civarı ödemiştim, canım sıkılmıştı. Önümüzde 80bin bakım var, haydi hayırlısı diyorum.
Puan
5 üzerinden 4 yıldızPerformans
5 üzerinden yıldızStil
5 üzerinden 5 yıldızEkonomi
5 üzerinden 4 yıldızKonfor
5 üzerinden 5 yıldızServis / Yedek Parça

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yukarıda özellikleri, incelemesi, resimleri, fiyatı veya yorumlarını okuduğunuz ürün ile ilgili sizinde değerli yorumlarınızı bekliyoruz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...